











- jsem připravený se v zájmu cesty jakkoli uskrovnit
- jsem ochoten si případně cokoli připlatit (to zatím berte pouze jako orientační prohlášení, co v tomto případě přesně znamená "cokoli", pak samozřejmě ještě rozebereme podrobněji).
P.S. Jeste jsem si vzpomnela na jedno reseni. Jizdou v takto "plne obsazenych vlacich" jsem pochopila, ze ne vsichni Japonci&cizinci vraceji mistenky, ktere se rozhodnou nakonec nevyuzit. Proto i ve vlacich, kde mi mladik v kancelari drah rikal, ze neni jedno jedine volne misto, jsem videla neobsazena mista v mistenkovych vagonech. Lide bez mistenek je proto vyuzivali - a kdyz nekdo s mistenkou pozdeji opravdu nastoupil, misto mu bylo uvolneno. Nikdo z toho nedelal zadnou vedu, vse probihalo v ramci japonske slusnosti. Mozna i toto by mohlo byt pro tebe reseni, jak se dostat na jih Kjusu.
Vida. v nouzi poznáš přítelkyni, která se znalostí místních poměrů poradí. Ono to půjde a pojedeš
Jó, kdyby se takhle tvářili i místní jeleníci, vůbec bych se nezlobila. V tom Kyotu musí být užasně.
[1]: Ahoj Jani, vítej zpátky z výletu, budou mě pak samozřejmě zajímat podrobnosti a zážitky. Díky moc za dobré rady, ta varianta nemístenkových vozů mě nakonec taky napadla, znal jsem tenhle systém z expresů, ale nemyslel jsem si, že funguje i u šinkansenů (kdyby to tak fungovalo, přece by mi to nabídli, ne? ). Nakonec jsem ke svému překvapení zjistil, že z osmi vozů tři byly nemístenkové a u těch hirošimských šinkansenů dokonce pět z osmi. O to méně rozumím tomu, že mi to dotyčná "šinkansenistka" neřekla, ale ona byla prostě upnutá na řešení úlohy "najdi konkrétní volné místo". Už jsem v Kagoshimě, bylo to nakonec mnohem hladší, než jsem čekal a než na co jsem byl připravený. Mimochodem, vlak byl skoro celou cestu poloprázdný.
[3]: To je zvláštní, když někde vidím nataženou dlaň, první co mě napadne, že mi někdo chce něco dát
[4]: Nakonec jsem jel a dojel, i když ještě mi zbývá překonat jednu podobnou potíž zítra dopoledne: ještě mi zbývá kousek moře.
[5]: Jojo, v Kyotu je nádherně. A oproti mé minulé návštěvě se hodně zvýšil počet "nejaponců" v Kyotu a okolí. Ale korunu všemu nasadila překvapivě Kagoshima, kde jsem v hotelu střídal výpravu asi dvaceti Čechů. Nic jsme si nestihli říct, letěli na vlak, ale legrace byla už to, když jsme navzájem zjistili, že mluvíme česky .
[6]: To jsem rada, ze jsi v poradku (a jako sedici) dorazil do mista urceni.
Tvoje predpoklady, ze by ti prece mela slecna alespon zminit moznost nemistenkovych vozu, vychazeji z naseho evropskeho mysleni. To japonske je uplne jine a i mne "tekly nervy", kdyz jsem se behem pracovni casti pobytu setkala se svymi kolegy. Jednak Japonec asi nikdy neprizna, ze je neco problem. Tudiz vlastne dlouho netusis, ze se neco divneho deje. A kdyz problem (pardon: "challenge", protoze "issue" neexistuje) odhalis, oni si stale jedou svoje naucene postupy. Jsou mili, ale o pid se nehnou do nauceneho postupu. Pak je treba postupovat dilcimi otazkami a vyzadovat odpoved prave na ne. Z nich si pak slozit reseni (napr. "Tudiz kdyz zadne mistenky nejsou, znamena to, ze nemohu do vlaku vubec nastoupit?" nebo "Kdyz nejsou dve mistenky Osaka - Nagasaki, znamena to, ze neni ani jedna mistenka ve voze A a druha ve voze B?" nebo "Kdyz neni mistenka Osaka - Nagasaki, je k dispozici alespon mistenka Osaka - Kobe, kde je prvni zastavka?"... ). To je moje zkusenost - Cesi hledaji, jak pravidla porusit. / Japonec hleda, jak pravidla dodrzet.
Uz se tesim, az se po navratu setkame. Jedna lahvinka - jako casove urceni delky naseho posezeni - nebude stacit
Jeste jednou diky za vse! Stastne zbyvajici kilometry po Japonsku a bezproblemovy navrat domu.
Tohle bylo velmi zajímové, včetně komentáře JanyP. Hold jiný kraj, jiný mravTak hodně štěstí při dalším cestování
Už jsem se bála, že Tě štěstěna opustila - a ono ejhle! neopustila
Ať se Tě drží i nadále
[8]:Sorry, ale musím opravit a pokud se neurazíš přečti si tady na blogu článek o Hold(T)ech....hold je oslava, pokud to nebereš jako oslavnou ódu, je to holt....jiný kraj, jiný mrav.
Českej Petr stejně jako Českej Honza se prostě vždycky prosadí proti nepřízní osudu
[7]: No jo, mně v tomhle směru schází trpělivost, takže po nějaké době vybuchnu (vybuchnutí u mě trvá cca 30 vteřin, ale dokáže natropit některé nevratné komplikace . Ale do Kagoshimy jsem se dostal, teď ještě nějak proniknout na Yakushimu, která se zatím taky úspěšně brání, s tím rozdílem, ža na ni jako neplavec prostě nepřeplavu.
[8]: Díky.
[9]: No, měl jsem se štěstenou namále. Ještě teď budu potřebovat její spolupráci na hodinu, jinak zůstanu v Kagoshimě.
[11]: Dobré srovnání...
Jestli se mi podaří dostat na trajekt na Yakushimu, minimálně dva dny budu mimo internet. V tom případě se mi neděje nic nekalého a vše jde podle plánu. Pokud se ozvu, znamená to, že se mi na ostrov Yakushimu dostat nepodařilo, což by mě samozřejmě mrzelo. Ale znáte to: Je obon... . Krásné dny.
Ahoj Petre, minuly tyden jsem se vratila z cesty po Japonsku - dekuji za vsechny tve rady! Jeste jsem nestihla precist tve cestopisne vstupy, ale jako prvni ctu tento.
My meli podobne problemy s rezervaci na trase Osaka - Nagasaki, skoro tyden pred cestou. A to nebyl Obon, ale obycejny vikend. U prepazky na mistenky jsem byla pres pul hodiny a postupnym rozepisovanim useku mezi jednotlivymi zastavkami jsem se spolecne s obsluhujicim mladikem dobrala reseni. Oni totiz Japonci nejsou moc na "change management".
Ale je tady jeste jedna rada, kterou jsem dostala. V kazdem sinkanzenu jsou nemistenkove vozy (vetsinou ty prvni - jejich cisla by ti meli rici v kazde kancelari drah). Pokud pojedes z Osaky, kde Sakura pravdepodobne zacina, muzes mit sanci v takovem voze (s modelem "kdo driv prijde, ten driv mele") najit misto k sezeni. Videla jsem ale i lidi stat v chodbach mezi vagony, kde nekdy jsou take provizorni sezeni.
Drzim palce, at se dostanes kam potrebujes.... A hlavne v poradku zpet do Cech.