O nenápadné blogové reklamě

25. září 2014 v 22:09 | Petr Vápeník |  Glosy, fejetónky, úvahy
Není to tak dávno, co jsem mailem dostal zajímavou nabídku. Byla pěkně personifikovaná, oslovován jsem byl přesně, jak to má být "Vážený pane Vápeníku," hned od začátku bylo zřejmé, že se nabídka týká mé blogové stránky, jejíž adresa byla v mailu uvedená. Jen ten obsah... Odesílatel mi totiž k mému nemalému překvapení dále šroubovaně úřednicko-kupeckým jazykem sdělil, že chce, abych mu nacenil, za jakou částku umístím na svém blogu v minimálně třech článcích věnovaných cestování (o jiné prý zadavatel nemá zájem) přiložené odkazy na webovou prezentaci cestovního pojištění společnosti, kterou z pochopitelných důvodů nebudu jmenovat.

Přiznávám, že mě něco takového rozčílilo. Ne ani tak kvůli tomu samotnému požadavku, který považuji za nehorázný (rozhodně jsem přesvědčený, že podobný mail musela dostat řada lidí), ale především kvůli tomu, že se odesílatel mailu vůbec neunavuje s jakýmkoli vysvětlením kontextu, ale jde rovnou k věci. Když jde o peníze, není přece potřeba nic vysvětlovat, jen si milý blogere řekni, jaká je tvoje cena; dáme ti vědět, jestli máme zájem. Není nač se zdržovat, time is money! Vůbec se neřeší, jestli je adresát ochotný to udělat, s ochotou se v textu jaksi a priori počítá, vše je přece jen otázka ceny, o ostatním přemýšlet netřeba.

A já si v tu chvíli uvědomil, že nemám nejmenší problém na svém blogu něco doporučit, když jsem sám přesvědčený, že je to dobré. Nečiní mi potíže pochvalně se zmínit o cestovce, která měla spoustu starostí s tím, aby mi uspořádala výlet po Japonsku přesně podle mých bláznivých představ. Nemám problém doporučit knížky nebo filmy, které mě potěšily, nemám nic proti doporučení restaurace, kde mi chutnalo, až jsem se oblizoval. Co mi ovšem nevýslovně vadí - když se někdo domnívá, že on bude svými penězi určovat, co já budu svým čtenářům doporučovat. Naopak, mám v takové situaci tendenci vyvolat okamžitý protitlak a naprosto vyřadit uvedené cestovní pojištění ze seznamu těch, o kterých jsem do této chvíle uvažoval. Tou z mého pohledu nekorektní nabídkou tedy nejenže objednavatel této podivné reklamy nezískal další obchod, ale jeden potenciální už ztratil.

Nezbylo mi tedy než odpovědět odesílateli mailu v tom duchu, že nevím, co ho vedlo k myšlence, že bych měl být ochotný na něčem podobném spolupracovat nebo nedej bože psát nějaké oslavné články na zakázku. Možná je pravda, že ve skutečnosti má každý člověk "svou cenu", při které vymizí i zbytky jeho zásadovosti i připravenost nespolupracovat na tom, co považuje za nemorální. Nechť to dotyčný "businessman" bere klidně jako projev mé namyšlené ješitnosti, ale obávám se, že v mém případě by mnou požadovaná cena byla s velkou pravděpodobností zcela mimo jeho finanční možnosti, tak jsem se s vypisování všech těch nul do odpovědi ani neunavoval :-).

Chápu, že s tak nemožně nemoderním přístupem asi na svém blogu nezbohatnu. "Hloupej, kdo dává, hloupější, kdo nebere," pomyslel si zřejmě pan objednavatel a už se se mnou - jako s beznadějným případem - dál nezabýval. Šťastná povaha; mně totiž tohle téma od té doby pěkně vrtá hlavou. Kde končí čisté pobřežní vody vlastního mínění a ochoty dát ostatním dobrou radu a kde začínají mořské vlny páchnout nájemností?

Co vy si myslíte o zvláštním partnerství mezi individuálním blogováním a cílenou reklamou na zboží a služby někoho, kdo s příslušným blogem a blogerem nemá nic společného? Dostali jste už někdy podobnou nabídku? A kde máte nastavenou svou hranici, co ještě považujete za přijatelné a co už je pro vás "přes čáru"?


P.S.: Abyste si nemysleli, že jsem na reklamu nějak zanevřel a vyhlásil jí křížovou válku nebo dokonce džihád: Dnes mám pro vás jedno (podotýkám - neplacené! :-)) doporučení na velmi zajímavý cestovatelský blog. Zvlášť když si vzpomenu, kolik lidí si pravidelně četlo mé nedávné reportáže z cesty po Japonsku, říkám si, že by se vám mohly líbit zápisky z nefalšované cesty kolem světa, kterou právě podniká jeden český pár (jednoho z dvojice cestovatelů osobně znám a velmi si ho vážím). Poutníci mají za sebou už sedm měsíců cesty, dostali se během nich z Ohňové země až na Aljašku a v průběhu cesty si založili blog, který se postupně plní nádhernými fotkami a poutavým vyprávěním o místech známějších i skoro neznámých, ale vždy zajímavých pro každého čtenáře, kterého lákají dálky, dobrodružství a kvalitní cestovatelské reportáže. Blog, který už několik měsíců poctivě sleduji a který můžu s čistým svědomím doporučit i vám, najdete na výstižné adrese www.zcestykolemsveta.cz.

No a řekněte sami, nehodila by se sem na závěr nějaká nevtíravá připomínka kvalitního cestovního pojištění, co myslíte? :-) Škoda, že jsem ty blogové reklamní vemlouvače shodil z virtuálních schodů :-).
 

24 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | 25. září 2014 v 22:44 | Reagovat

Petře, dostala jsem před určitou dobou nabídku spolupracovat formou napsání článků o určitém restauračním zařízení. Zřejmě si mysleli, že budu pro ně psát pochvalné články, či co. Ale v tom případě mi nenabízeli peníze, ale určitou pobytovou  odměnu v jejich zařízení nebo neurčitou výhodu. Předvedla jsem jim jedním článkem, jak bych asi psala o místě, o které šlo. Nebylo to zřejmě tak adresné- jasné,jak si představovali. Navíc jsem jim sdělila mírným sarkasmem, že svůj  blog píši pro zábavu svoji i čtenářů a mám pocit, že těch vložených reklam bez našeho přičinění je tam dost. A mám pokoj. ;-)  :-D

2 Kitty Kitty | E-mail | Web | 25. září 2014 v 23:30 | Reagovat

S takovou nabídkou jsem se zatím nesetkala a nelituju. Taky by mě to znechutilo, reklamu nemá ráda a takto jen pro děngi - beze mě. Jen tu cestovku bych uvítala, ta asi umí, když ti zařídila takovou cestu (a asi už podruhý). Zařídila by mi tu cestu do Tróje? Taky dost bláznivý záměr, ale já tam stejně jednou budu stát. Kdybys napověděl třeba v mejlu, aby ses necítil nucen propagovat cestovku, i když je dobrá.
A na ten blog zacestuju, jen co se ráno rozbřeskne. Sice sem najedou bagry na odvodnění, ale já zde v zadnici mám klid. Zacestuju si i jen virtuálně, ale to se zatím taky počítá :-)

3 valin valin | Web | 26. září 2014 v 6:25 | Reagovat

Taky jsem někdy přemýšlela o tom, "že každý má svou cenu", jak se říká. Naštěstí takovou opravdovou nabídku, která by stála za zvážení o mé vysoké ceně, za kterou bych si musela koupit sama sobě vlastní svědomí, jsem nikdy nedostala. Zřejmě se nepohybuji v těch správných kruzích :-D A prodat se za pár kaček a chválit něco, s čím nejsem ztotožněná, to bych neudělala ani omylem...
Kdyby ten pisatel četl opravdu dobře tvůj blog, musel by vědět, že narazí... :D :D

4 VendyW VendyW | E-mail | Web | 26. září 2014 v 8:11 | Reagovat

Zatím mi nic takového nebylo nabídnuto a počítám že ani nebude, ale rovnou říkám že při mé dost tíživé finační situaci bych to vzala. Ať si každý myslí co chce... pokud by to mělo alespoň trochu pomoct mému muži že by nemusel za mne vše platit tak bych se nerozmýšlela jestli to poškodí mou hrdost nebo ne. Myslím že už víc to stejně ani nejde.

5 mengano mengano | E-mail | Web | 26. září 2014 v 8:32 | Reagovat

Takovou nabídku jsem nedostala a určitě ani nedostanu. Po mně by tak maximálně mohli chtít,abych propagovala psí granule :-)

Skrytou reklamu nemám ráda, ostatně reklamy mi jdou na nervy obecně. Položil jsi ovšem zajímavé otázky. Hodně blogerů propaguje různé výrobky, zadarmo to jistě nedělají. Je to asi otázka osobního svědomí, zda za peníze doporučit něco, o čem nejsem tak úplně přesvědčená. Já bych do toho nešla, bez ohledu na výši potenciální finanční odměny.

[4]: Vendy, cením si tvé upřímnosti.

6 matka matka | 26. září 2014 v 8:49 | Reagovat

Jde o to, jaká by to byla reklama a jak by to autor podal a svým čtenářům vysvětlil.
Co se týká peněz - proč ne, peníze se maj točit a tak bych je obratem dala dál, to znamená někomu, na koho okolí, či stát "kašle". Určitě je takových kolem nás dost a dost, kdo se dostal i bez svého zavinění do potíží.

7 Kerria Kerria | Web | 26. září 2014 v 8:51 | Reagovat

I když se netajím tím, že mi nevadí, když si bloger přivydělá placenou reklamou, i já sama bych takový přivýdělek uvítala. Ale na druhou stranu také mám své hranice: Určitě bych dokázala na objednávku napsat oslavný článek na něco, o jehož kvalitách bych pochybovala, ale určitě bych ho nedokázala zveřejnit na svém blogu - to bych si vážně připadala jako blbec.

A pokud by sis někdy opravdu potřeboval psaním přivydělat, tak existují domény (nejen blogovací), kde můžeš psát o čem chceš, a tobě půjde nějaké malé procento z jejich reklamy.

8 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 26. září 2014 v 9:09 | Reagovat

Nemám rád reklamu pro její vlezlost.
Proto jsem přivítal zprávu: Hokejisté v NHL nadále nebudou nosit na dresech reklamní loga, i když by to lize mohlo vynést nejméně 120 milionů dolarů.

Blog mám pro zábavu nikoli pro výdělek.
Nezbývá mi, než si zazpívat s Pražským výběrem: http://www.youtube.com/watch?v=C00BeHQfTBE

9 Dragell Dragell | Web | 26. září 2014 v 9:29 | Reagovat

Sice ne placenou formou, ale i přesto po pečlivém vybírání přijímám některé nabídky. Důležité je pro mne daný výrobek, o kterém mám napsat, dostat do rukou. Rozhodně nikdy bych nevychvalovala něco jen proto, že jsem to dostala zadarmo, vše poctivě zrecenzuji, ať se jedná o dárek či vlastní koupi.

Vím, že je to některým lidem proti srsti, ale jsem studentka, bydlím na kolejích, peníze mi rychle utíkají z rukou za základní potřeby a to nemluvě, jak drahé je pro mne cestování domů. Kdybych si třeba všechny knihy, které recenzuji, měla koupit, tak už nemám na jídlo a další věci k přežití.
Jsem ráda, že právě touto cestou mohu svým čtenářům nabídnout více, než bych za jiné situace mohla.

10 Jarka Jarka | Web | 26. září 2014 v 10:27 | Reagovat

Teda ne, že by naše domácnost neuvírala nějakou finanční injekci, ale tento způsob reklamy vázaný na určité články se mi nelíbí. Cítím to přesně, jako Pavel/TlusŤjoch. Nesnáším vlezlost a blog mám pro zábavu. Příčilo by se mi, napsat na objednávku cestovatelské články. Cítila bych se manipulovaná a taky tak, jako bych podváděla čtenáře, vždyť zadavateli ani tak nešlo o tebe, ale o právě o tvé návštěvníky blogu...

11 Jarmila* Jarmila* | Web | 26. září 2014 v 13:32 | Reagovat

Žádnou nabídku jsem nikdy nedostala a těžko dostanu. A jsem tomu ráda.
Taky by mi bylo silně proti srsti být tlačena do něčeho, co není mým šálkem čaje.
Reklama je vlezlá. Je jí všude plno. A ještě aby mi měla otravovat blog, který mám pro potěšení a zábavu. A doufám, že pro potěšení i ostatních. ;-)
Nedávno se mi s něčím stáhl program, který mi cpal na každou otevřenou stránku reklamu zprava, zleva, zezdola a ještě jakousi blikací, která nešla odstranit. To jsem tedy viděla rudě! Nakonec mi musel pomoci technik od mého internetu, který vše odstranil. Jináč mě zaručeně klepla Pepka.
Petře, chápu tvoji nakvašenost. Od odesílatele mailu to byla nehoráznost.

12 Sugr Sugr | E-mail | Web | 26. září 2014 v 17:33 | Reagovat

Je to opovážlivost poslat takovému decentnímu blogu, jako máš ty, nabídku na propagování reklamy! Měl by se stydět!
Ale zřejmě si ověřil, že máš kvalitní blog, nediv se.
Víš Petře, reklamu dělá nevědouce na svém blogu každodenně v každodenních článcích spousta blogerů a přestože v "Podmínkách" Blogu cz. je zákaz!! reklamy na blogu, nikomu to nevadí. Žasnu, když blogeři fotí a dělají reklamu nejen restauracím, jídelním lístkům, ale i třeba takové punčoše na křečové žíly! :-D
Kdyby věděli, že porušují Všeobecné podmínky Blogu cz. - doslovně:
3.4. Dále je zakázáno umisťovat jakýkoli Příspěvek, který obsahuje jakoukoli reklamu, nabídku prodeje výrobků či služeb, nebo který vybízí k příspěvkům či darům.
... asi by jsi blogoval jenom ty a pár jedinců! :-D  :-)
Dokonce jsou blogy, které nabízí účty na příspěvky na určitou věc a nikomu to tady na blogu cz. nevadí, takže..., proč se pohoršovat, když se někdo na tebe obrátil a zřejmě viděl, že ostatní zde reklamy jiným dělají dokonce zadarmo? ;-)

13 Čerf Čerf | E-mail | 26. září 2014 v 18:30 | Reagovat

[1]: Taky nečekám, že by se ještě někdo ozval, když jsem tak nevstřícný k cestovnímu pojištění. Klidně pochválím dobrou restauraci, kde jsem byl spokojený, ostatně pamatuju se, že jsem zrovna nedávno doporučoval jednu tokijskou, kde dělají výtečné sašimi, a ani mi za to nedali plátek syrového masa navíc :-)

[2]: S tou Trójou opravdu nevím, je to cestovka specializovaná na Japonsko.

[3]: Myslím, že dotyčný pán o mém blogu nic bližšího neví, jen si nejspíš všiml, že jsem psal reportáže z cest, takže se to tématicky hodilo k jeho zboží.

[4]: Jo, to já zase hrdej jsem, i když někdy by se možná dalo použít i jiné adjektivum :-). Nejvíc by mi na tom vadilo, že bych tím tahal za nos zdejší návštěvníky. Taky si cením tvé upřímnosti a tvému přístupu rozumím, i když ho nesdílím. Pokud je reklama dělaná vůči návštěvníkům férově, nevadí mi. Jenže právě otevřeností informací ztrácí reklama pro zadavatele notnou část marketingového půvabu. Když celebrita v reklamním článku popravdě řekne: "Tenhle krém na pleť jsem sice sama nikdy nepoužila, ale vám ho ráda doporučím, protože jsem za to doporučování dostala od výrobce balík," intenzita reklamního sdělení se přece jen snižuje :-).

14 Čerf Čerf | E-mail | 26. září 2014 v 18:55 | Reagovat

[5]: Tebe bych kromě psích granulí viděl ještě v oblasti zdravotního a úrazového pojištění :-).

[6]: Rozumím. Jen aby tenhle postup neměl svůj extrém v klasickém rčení: "Je líp, že jsem to využil já, protože jinak by to taky moh využít někdo mnohem horší" :-).

[7]: Určitě se dá napsat i "oslavný" článek na šunt tak, aby v něm přesto nezazněla žádná faktická lež (pamatuju si na doslova geniální heslo z různých pozvánek na předváděcí akce: "možnost chutného oběda" :-)). Díky za informaci o "přivydělávacích blogových doménách", věřím, že ji někdo ze zdejších návštěvníků využije ke svému prospěchu.

[8]: Taková škoda! A já chtěl zrovna na některý z dresů prosadit "Čerfí logo".

15 Čerf Čerf | E-mail | 26. září 2014 v 19:42 | Reagovat

[9]: Dělej si to rozhodně tak, jak to tobě vyhovuje. Ostatně, pokud vím, i vážení divadelní kritici také mívali (nevím ovšem, jak je to dnes) volný vstup na představení, která pak recenzovali. Dokonce se domnívám, že ke knize, kterou si recenzent sám koupil, může být ve své kritice jaksi nezaslouženě vlídnější, a to jen proto, že by si přece takový odborník za tolik peněz nekoupil nějakou ptákovinu, že? :-)

[10]: Je to přesně tak, jak píšeš. Vnímal bych to jako neúctu ke zdejším návštěvníkům. Nehledě na to, že soustřeďuji veškerou svou energii na to, abych dělal reklamu svým vlastním tvůrčím počinům, tak sem nebudu dobrovolně vpouštět nějakou pojišťovnickou nekalou konkurenci, že? :-)

[11]: Pan podnikatel to prostě zkusil. Nevyšlo tady, vyjde jinde. Minimálně jeho poněkud buranský způsob jednání okořeněný notnou dávkou neuvědomělé arogance signalizuje, že se nejspíš nemusí příliš snažit, aby získal spolupracovníky. Kdyby měl o zájemce nouzi, musel by být jeho přístup o dost profesionálnější.

[12]: Ona je to do značné míry chyba nereálných Všeobecných podmínek. Všímám si, že je často v předpisech či pravidlech (zdaleka nejen blogových) spousta nedodržitelných ustanovení, která jsou napsaná čistě jako alibi nebo kvůli možnosti popotahovat prakticky kohokoli. Pravidla, která  nikdo neuplatňuje a za jejichž porušování nehrozí žádná sankce, jsou nadbytečná a pouze zaplevelují různé řády , předpisy a zákony. Rozmazává se pak rozdíl mezi těmi slušnými a darebáky, protože i ti slušní ve skutečnosti taková plevelná ustanovení často porušují.

16 Máří Kosáček Máří Kosáček | E-mail | Web | 27. září 2014 v 22:32 | Reagovat

Budeš sice chudý, ale budeš čistý. Odkaz na stránky je zajímavý. Určitě nakouknu. Hezký večer :-)

17 Miloš Miloš | Web | 28. září 2014 v 19:42 | Reagovat

Možná za 100 miliónů bych podlehl, nikdo to však zatím nezkoušel, tak si nejsem tak jistý :-)

18 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 29. září 2014 v 10:12 | Reagovat

Tento clanok mi totalne usiel. Ale skoda, ze sa nedozviem(e), kolko by bol byval ponukol!

19 Bev Bev | E-mail | Web | 30. září 2014 v 14:11 | Reagovat

Nestalo se mi a pravděpodobně ani nestane.
Dobře rozumím, jak říkáš: ...nemám problém něco doporučit..., ani já ne, pokud si to fakt myslím a rozhodnu se k tomu sama. Jinak mě takové věci jako reklama tak trochu popouzí a napruží, nejsem obchodník, to přiznávám. A doufám, že ani nebudu muset být. :-)

20 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 30. září 2014 v 18:01 | Reagovat

Někteří lidi si asi myslí, že penězi  zmůžou naprosto všechno. Vědí vůbec jak moc se mýlí?

21 Vendy Vendy | Web | 1. října 2014 v 21:26 | Reagovat

Všimla jsem si, že jak zmíním ve svém článku konkrétní věc (jako třeba posledně šátky, co jsem dělala -huh, skrytá reklama!), tak se objeví pod tím článkem reklamy na šátky. Když jsem hledala na internetu foťáky, rázem se objevila pod článkem (libovolným) reklama na foťáky. Oni snad mají nějaká klíčová slova, nebo co. A tvoje cestopisné články musely jednoho z těch lidiček oslovit.
Vím, že reklamy nesnášíš (a už vůbec nesnášíš slevy v letácích)a tak si dovedu představit, jaká byla asi tvoje reakce... :-D
Je fakt, že zrovna na tvém blogu bych si reklamu podobného typu nedovedla představit. Tedy, doporučení, odkaz, to ano - když s tím máš dobrou zkušenost, ať by to byla taxislužba, restaurace, dobrá prodejna foťáků nebo knihkupectví, to věřím, že klidně na blog dáš (taky to tak občas dělám), ale reklamu tohoto typu ne.
I když, jednou jsem napsala PR článek na garážová vrata, na zakázku, protože jsem sháněla každou kačku. Článek jsem napsala vlastními slovy, s použitím několika odkazů a samozřejmě se zdrojem, abych věděla, o čem vůbec píšu. Strhla se kolem toho hotová bouře a já byla pranýřovaná. Tedy ne všemi, polovina blogerů to pochopila a nekomentovala, druhá polovina z toho udělala odstrašující příklad, jak blog vypadat nemá. Byl to můj první a poslední článek, další nabídky už jsem nedostala. Docela ráda bych psala reklamy na čaje, na umělý kytky, na knížky, nábytek nebo obrázky, ale mám holt smůlu... a vlastně nevím, jestli by mě to až tak bavilo. Zkusila jsem jednou i recenzi na knihu, tedy oficiální, a nějak jsem z toho čtení neměla ten správný požitek -  pořád jsem musela myslet na to, jak knihu zhodnotit, už při čtení si dělat poznámky, zkrátka už to byla práce, a ne zábava. Výtisk zdarma je sice pěkná věc, ale asi bych to nezvládla.
Myslím, že jsi udělal to nejlepší, co jsi mohl, podle svého vědomí a svědomí. Prostě ti tento styl nesedí.
Nebo sis měl říct o slušnou odměnu, takovou zvíci platu europoslance.
I když - odpověď by byla asi stejná jako teď, to jest nula. :-P

22 Vendy Vendy | Web | 1. října 2014 v 21:34 | Reagovat

[4]:[9]: Protože mám taky hodně hluboko do kapsy, chápu to. A některým takové blogy jdou, četla jsem i na blogu jisté Lucy zajímavé články, a bylo vidět, že jde o články na zakázku, že to není nic osobního deníčkového. Ale měla je pěkně zpracované, takže - proč ne.
Doba je zlá a ne každý sežene dobře, nebo aspoň slušně placenou práci, a náklady na živobytí nejsou malé.
Možná i tím, že jsem poznala, co je finanční tíseň, neodsuzuji reklamní blogy.
P.S. mně zase přichází do emailu nabídky, jak si vydělat doma peníze. Ani to neotvírám, protože jde většinou o blbosti. A investovat? Co? S tím mě zase občas otravují v mobilu, jak řekl tu firmu a o co jde, už jsem byla vyloženě zlá. Včera mě přepadli pracovníci z nějaké energetické společnosti (ani neřekli z které) a přišli s inovací - oznámili mi ve dveřích, že mi přivezli zásilku fazolí. Na můj vytřeštěný pohled omluvně dodali, že to je jenom legrace, a že jsou přes energie... vypakovala jsem je, než by řekli švec.

23 Vendy Vendy | Web | 1. října 2014 v 21:38 | Reagovat

[11]: Tohle jsem měla někdy v zimě, Jarmilko, na stránkách mi naskakovaly zabarvená slova, stačilo přes ně přejet myší (nechtěně) a už vyskakovalo moře okýnek... nemohla jsem se toho zaboha zbavit, až mi synovec nainstaloval eset smart security (kruci, zase reklama!), tak to zmizelo.

24 Čerf Čerf | E-mail | Web | 1. října 2014 v 21:55 | Reagovat

[17]: Taková částka by byla dobrou zkouškou charakteru :-).

[18]: To je právě smysl té "poptávky", že zadavatel neřekne, kolik je ochoten dát, ale nechá si to od "zhotovitele" nacenit, takže se sám vmanévruje do role toho, kdo de facto rozhoduje.

[19]: Mně obecně vzato reklama v přiměřené míře a přiměřené vlezlosti nevadí. Nesmí se to s ní ale přehánět.

[20]: Třeba by si mohli objednat nějaký drahý kurs, kde jim to někdo vysvětlí. Že by se pro mne v této oblasti otevíral potenciální business? :-)

[21]: Pod mými japonskými články se zase objevovala reklama na Japan Rail Pass i s vyfoceným šinkansenem, to mě docela pobavilo :-). Vůči reklamě jsem celkem vstřícný, pokud zrovna někdo na mém blogu nevyvěsí volební reklamu, to bývám rozžhavený do ruda. Na tvůj článek o garážových vratech si dobře vzpomínám. Ono není nijak jednoduché udělat dobrý reklamní článek, který neurazí čtenáře a zároveň dokáže vyzdvihnout výrobek.

[22]: Náhodou, zásilka fazolí mě rozesmála :-).

25 pizlik1 pizlik1 | E-mail | Web | 4. října 2014 v 19:25 | Reagovat

Něco podobného mi přišlo z YoTube ohledně videí a také z Turistiky, ale já na to nereagovala. Nerada něco "musím."

26 Čerf Čerf | E-mail | 5. října 2014 v 3:08 | Reagovat

[25]: S tím musím (samozřejmě taky nerad) souhlasit :-).

27 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 24. října 2014 v 9:50 | Reagovat

Já úplně nesouhlasím s tím, že PR články jsou vždy špatné a myslím si, že když bloger chce za úsilí, které blogu věnuje, také něco dostat, není to nic špatného. Takže po přečtení nadpisu jsem spíš nesouhlasila. Po přečten celého článku Ti ale dávám za pravdu - rozhodně není dobré něco propagovat jen kvůli těm penězům. Dostat zaplaceno za reklamu něčemu, co se nám opravdu osvěčilo, ale za špatné nepovažuji.
(Jen dodávám, že já nikdy nic takového nepsala a příjmy samozřejmě z psaní nemám, jen mi to nevadí).

A díky za doporučení blogu :))

28 Em Age Em Age | Web | 24. října 2014 v 10:03 | Reagovat

Ha ha, tvůj článek je velmi vtipně napsaný. :D :-D Bohužel mi připomněl mou oblíbenou stránku modnipeklo.cz, kde se nedávno PR článek vyskytnul. Docela mě to zamrzelo. :D -_-
Kdybych dostala podobnou nabídku, také bych odmítla. Už jen z toho důvodu, že si myslím, že podobné články by byly na blogu absolutně nekomentovatelné propadáky. :D

29 Dominique55 Dominique55 | E-mail | Web | 24. října 2014 v 11:21 | Reagovat

Dobře ty, jen tak dal;)

30 Ji Hei - Fotografie Ji Hei - Fotografie | E-mail | Web | 24. října 2014 v 12:04 | Reagovat

Jojo...najdou se různí vykukové - já mám sice trochu jinou zkušenost, ale vlastně podobnou, tak snad nebude úplně od věci..:).
Nedávno mě kontaktoval v mailu člověk z jednoho známého turisticko informačního portálu a žádal mě o svolení ke sdílení všech mých fotografií na jejich webech a fb stránkách. Že prý objevil mou fototvorbu, že se mu moc líbí, prý to bude s uvedením autora a že mi vlastně budou dělat reklamu a celé se to tvářilo tak, že mám po této nabídce skočit a být vděčná. Jsem nevděčná a neskočila jsem. Vůbec mi totiž není jedno, kde všude jednou moje fotky skončí a k čemu budou dál používány a tímto bych o nich úplně ztratila přehled. Odmítla jsem a oni už se neozvali - ani neodpověděli. Ale určitě to zkoušejí dál u jiných autorů.
Tenhle způsob získávání fotografií je pro ně totiž mnohem výhodnější, než aby pro svoje komerční účely nakupovali fotky řádně ve fotobankách a nebo aby je koupili přímo od autora..;). A prostě to zkoušejí a čekají, kdo se chytne a mají to vlastně fikaně vymyšlené, protože když někdo souhlas dá, tak oni přijdou k fotografiím úplně zadarmo. A to je pak bezva podnikání..;).
Jojo..:). Internet je prostě svět neomezených možností :);).

31 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 24. října 2014 v 12:39 | Reagovat

Já bych taky obmítla. Na cokoliv jiného bych možná i kývla, kdyby to bylo napsáno nějak slušně a neměla bych dělat reklamu na produkt, který považuju za škodlivý, ale pojišťovnám nevěřím. Jsou jako mobilní operátoři.

32 soul-underground soul-underground | Web | 24. října 2014 v 16:20 | Reagovat

Reklama není takové zlo, když je podaná dobře. Nějaké obrázky s odkazy by mi nevadily :D :-(

33 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 24. října 2014 v 16:59 | Reagovat

Mně ještě nikdy nic takového naštěstí nepřišlo, ale když tak, tak bych taky odmítla.
Pokud si ale dobře (spíš nedobře) pamatuji pravidla blogu, ze základního hlediska je tam jasně dané, že reklamu ničemu dělat nesmíš- blog je respektive zadarmo, tak je přeci nefér na něm vydělávat. Asi se to dá obejít, ale i tak bych do toho nešla už aspoň kvůli hodnotě (kdybych už neměla svou hrdost :-) )

34 Inalyn Inalyn | E-mail | Web | 24. října 2014 v 17:44 | Reagovat

Príde mi drzé napísať to narovinu. Mali vás najprv osloviť slovami "ak by sa dalo, ak by ste mali záujem, spoločne by sme sa na sume dohodli tak, aby vyhovovala obom stranám, požadovali by sme to do tejto oblasti, ale to už je na vašom zvážení". A nie narovinu napísať ako si to oni predstavujú.
Chápem, prečo vás to rozhorčilo a prečo ste nekývli. Určite existuje suma, ktorá je pre každého bod zlomu, ale pochybujem, že oni by takú sumu boli ochotní investovať :)

35 Čerf Čerf | E-mail | 24. října 2014 v 17:53 | Reagovat

[27]: On ten nadpis na titulce je samozřejmě trochu zkratka, ale v podstatě to sedí: Nemám celkem nic proti reklamě jako takové, jen jsem rád, když vím, na čem jako čtenář jsem - jestli čtu skutečný názor příslušného blogera nebo reklamní sdělení. A stejně chci vystupovat vůči návštěvníkům svého blogu: Pokud něco doporučím, chci, aby se každý čtenář mohl spolehnout na to, že je to můj skutečný názor. Nic víc a nic míň.

[28]: Komentáře k takovým článkům, to je docela specifický žánr :-) Vždycky je to otázka důvěry. Myslím, že bych uměl napsat čistě reklamní článek tak, aby vypadal jako běžný blogový text a ještě navíc dokázal pozitivně ovlivnit čtenáře, aniž by si manipulace byli vědomi. Jen bych se za to sám před sebou musel stydět a já se za svoje články stydět nechci :-).

[30]: Taky si dávám pozor na to, jak je to s mými fotkami, tím spíš, že po poslední výstavě se mi občas podaří nějakou zvětšeninu i prodat, ovšem výhradně soukromým zájemcům, ne fotobankám a už vůbec ne žádným pochybným firmičkám, a nedávám z ruky originální soubory. Fotky, které mám na blogu nebo na svém webu, může samozřejmě v principu kdokoli zneužít, ale nedokáže z nich, doufám, udělat kvalitní zvětšeniny formátu 50x70 cm :-).

36 Čerf Čerf | E-mail | 24. října 2014 v 18:11 | Reagovat

[31]: Pojišťovny ani mobilní operátoři mi nevadí, tím spíš, že od nich čas od času vyžaduji některé služby. Třeba právě teď :-).

[32]: Vůbec nepovažuju reklamu za zlo a dokážu dobrou reklamní práci ocenit, protože to není nic jednoduchého.

[33]: Je to pravda, pravidla jsou v tomhle striktní, ale obtížně prosaditelná, aspoň jak na svých toulkách blogovým světem můžu leckde vidět.

[34]: No ano, jenže to už by dalo práci a tu nejspíš dotyčný pán nebyl ochotný do mne investovat. A když nebyl ochotný investovat ani to, těžko by akceptoval přiměřenou (aspoň z mého pohledu :-)) částku. Ale poučné bylo rychlé obrácení rolí: "Ty něco nabídni a já se jen rozhodnu, jestli kývnu."

37 Drak Drak | Web | 24. října 2014 v 18:48 | Reagovat

čistý kapitalismus...(jinak jsem antikomunista, takže nevyčítám, jen konstatuji...)

38 Ji Hei - Fotografie Ji Hei - Fotografie | E-mail | Web | 24. října 2014 v 19:18 | Reagovat

[35]: Přesně tak to vnímám i já. Originály mám na zálohách a to, co prezentuji na webu je ve velikosti, která neumožní zvětšení pro kvalitní tisk. Ale pro použití na jiném webu to samozřejmě stačí. Proto jsem jim to nepovolila. Navíc mě opravdu pobavilo, že chtěli souhlas se sdílením všeho.. Prostě žádní troškaři ;-) .

39 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 24. října 2014 v 19:23 | Reagovat

Úžasný článek! Nejen že ta myšlenka je naprosto zdravá, ale i podání celého výkladu se skvěle čte! Inteligentní a přitom s patřičnou dávkou emocí a názorů... Konečně jednou článek, který si zaslouží být ve výběru... nechceš napsat nějakou reklamu? :D

Jak říkám, ta myšlenka je správná, naprosto souhlasím. Nikdo si nemůže kvalitu koupit a už vůbec ne vynutit. Bohužel, na tom dneska stojí svět.

40 Čerf Čerf | E-mail | 24. října 2014 v 19:35 | Reagovat

[37]: Souhlasím. Naštěstí tato forma kapitalismu umožňuje nepřijatelnou nabídku odmítnout.

[38]: Generální souhlas se sdílením všeho zadarmo je obzvlášť povedený nápad, který přímo srší pokorou a úctou k autorovu tvůrčímu duchu, přičemž spoléhá na určitá intelektuální specifika nejspíš považovaná nabízejícím za normu :-).

41 Janča Janča | E-mail | Web | 24. října 2014 v 22:27 | Reagovat

Taky mi ten e-mail přijde docela nevhodný a vtíravý, ale určitě bych se nad tím zamyslela. Přece jen mít zisk z toho, že nepíšeš článek tak jako tak, pouze k němu dodáš jednu větu s jedním odkazem, to nezní tak hrozně. Ale je dobře, že se nenecháváš uplácet. :D

42 Anička Anička | Web | 24. října 2014 v 23:32 | Reagovat

Děkuji za odkaz, podívám se ráda na blog o cestě kolem světa. Taky ráda cestuji, tak se nechám třeba inspirovat. :-)

43 CuMelKaa CuMelKaa | Web | 25. října 2014 v 12:26 | Reagovat

Waw vazne uzasne napsane a hodne k zamysleni, clvoek by si mel stat za svym a ne podlehnout vabeni penez, jak tomu v teto dobe bohuzel je.Penize proste momentalne vladnou svetu... a s tim se ais nic uz jen tak neudela. Klobouček dolu za tvuj clanek =)

44 DRAK DRAK | Web | 25. října 2014 v 19:06 | Reagovat

[40]:jo, to je fakt!

45 avant-garde avant-garde | E-mail | Web | 25. října 2014 v 20:48 | Reagovat

Když to nechceš tak neber, nikdo tě nenutí :) Jen mě rozesmálo, že více než polovina z vás nikdy nedostali podobných emailu a máte takové silné řečičky :D

Jinak těch nabídek jsem dostal opravdu hodně. Většinou jde o jen dva tři klíčové slovo ve článcích a hned máte pár tisíce na účtu :) Ať říkáte co říkáte, ty peníze jsou velké a navíc spolupráce je dlouhodobá. Kdo pracuje během studium ví, že peníze z brigády nejsou nic proti tomu.

46 Čerf Čerf | E-mail | 25. října 2014 v 21:14 | Reagovat

[45]: Ani já tebe nenutím, abys to nebral :-). Jen se prostě k téhle podivně cinklé hře nepřidám. Aspoň zbyde víc na ty, kterým to nevadí.

I mě se ti podařilo rozesmát. Tentokrát představou, že by lidé měli mít vlastní názor jen na to, co sami zažili nebo s čím mají zkušenost. Řekl bych, že blogových článků by zbyla rázem sotva desetina :-).

47 userka userka | E-mail | Web | 6. července 2015 v 22:22 | Reagovat

Nedávno jsem si pořídila adblock a najednou mi ty všudypřítomný reklamy skoro až chybějí :D o:)
Ti dva, co jsou na cestě kolem světa, mají asi dost našetřeno, co? Koukala jsem na mapu, kde všude už byli, a hustý, no. Akorát Afrika jim nějak chybí, ale sami píšou, že cesta nikdy nekončí.

48 Čerf Čerf | E-mail | 6. července 2015 v 23:13 | Reagovat

[47]: Taky mám Adblock a nestýská se mi :-). Zrovna včera jsem na facebooku zaregistroval informaci, že cestovatelé dorazili po téměř roce a půl domů.

49 userka userka | E-mail | Web | 6. července 2015 v 23:45 | Reagovat

[48]: A už končí nebo lépe řečeno mají na chvíli přestávku?

50 Čerf Čerf | E-mail | 7. července 2015 v 0:11 | Reagovat

[49]: myslím, že cesta skončila. Ony se reportáže na blogu trochu opožďují, jsou ještě z JV Asie, ale podle mapy už mají za sebou i poslední část cesty, tedy Čínu, Mongolsko, Rusko, Pobaltí a Polsko

51 userka userka | E-mail | Web | 7. července 2015 v 0:19 | Reagovat

[50]: Takže Afriku opravdu vynechali? Jinak díky za informace, já se do podrobnýho čtení jejich blogu pouštět nebudu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama