Jeseníky - výjevy od Studeného potoka

Pondělí v 23:15 | Petr Vápeník |  Fotočlánky

Na závěr své dovolené v Jeseníkách jsem vám ukázal fotky, kvůli kterým jsem se vracel do údolí Studeného potoka pod Vysokým vodopádem, protože se mi jako záběry líbily a potřeboval jsem je vyfotit ještě jednou a líp (viz článek Divoké jesenické zebry pod Vysokým vodopádem). Říkal jsem si, že vlastně nepotřebuji vyfotit nic víc než ty dvě fotky, kvůli kterým jsem se vrátil "na místo činu", ale znáte to - údolí je dlouhé a člověk neodolá, když vidí něco zajímavého. Tak dnes ještě přidávám další tři fotky ze stejného výletu.

Když jsem se díval na následující fotku, bylo mi hned jasné, že na záběru není obyčejná peřej Studeného potoka se spoustou proudů a proudíků, ale že sledujeme řádného odpočívajícího bezhlavého jezdce. Vždyť kdo z nás nikdy hlavu neztratil, nebo ji aspoň na nějakou dobu neodložil? Vidím ho, jak přichází ze své náročné jezdecké práce domů, uvolněně odkládá svou hlavu obolavěnou celodenním shonem na noční stolek vedle gauče a rozkošnicky se natáhne. Hlavně, říká si, jako by se za tuhle chviličku ryze nehokejového zakázaného uvolnění styděl, hlavně ať mi teď proboha nezazvoní mobil, protože poctivé "head free" uspořádání ještě nikdo ze světových výrobců mobilních telefonů nevymyslel! :-)

Odpočinek bezhlavého jezdce (2017) - údolí Studeného potoka pod Vysokým vodopádem, Jeseníky

Až na spodním konci nejdivočejší části údolí Studeného potoka, kde turisté opouštějí chráněný prales a přecházejí do prosluněnější části, kterou se vine už celkem rozpoznatelná turistická pěšina, se voda valí malou peřejí. Jestlipak se dlouhou expozicí podaří zviditelnit nějaký plastický obraz protékajících proudů? Na pomoc si beru teleobjektiv, abych se s obrazem dostal do bezprostřední blízkosti vířících proudů. Ano, postupně se objevuje pouhým okem nezachytitelný tvar, o který mi šlo. Ale co to je? Jako kdyby v centru proudy utvářely obraz růže, která se už už chystá rozvinout z poupěte do voňavého květu. A jako kdyby horní část snímku tvořily lidské ruce v úhlu, který je možné tak často vidět na obrazech ukřižování...

Ukřižovaný s nejvoňavější růží (2017) - údolí Studeného potoka pod Vysokým vodopádem, Jeseníky

Máte rádi ústřice? Já tedy jo! Ani nemusí být - podobně jako v seriálu Byli jednou dva písaři - zrovna od Fauchona. Pořádně jsem si sice srknul jen třikrát v životě, z toho dvakrát v Japonsku, ale dnes už vím, že za obřími ústřicemi není třeba jezdit až na Matsushimu nebo k plovoucí bráně torii na ostrově Miyajima. Stačí proměnit kameny v jesenických potocích ve zlatavé lastury, nejlépe samozřejmě v přímém slunci a v infračervené oblasti. Skoro se mi sbíhají sliny a to prosím nejsem žádný pohádkový Kamenožrout :-).

Ústřice na Studeném potoce (2017) - údolí Studeného potoka pod Vysokým vodopádem, Jeseníky

Pozítří uvidím, jak vypadají pořádné papírové zvětšeniny devíti fotek, které považuji ze všech pořízených obrázků z desetidenní jesenické dovolené za jediné "perspektivní" pro zvětšení do výstavního formátu. Když se mi budou v papírové podobě líbit aspoň tři kousky, budu celou dovolenou považovat z fotografického pohledu za nadmíru úspěšnou. A zároveň budu mít trojjediný a přitom aktuálně velmi, velmi nepraktický dárek pro člověka, na kterého při pohledu na ty fotky (jako ostatně při pohledu na cokoli jiného) právě teď nemůžu nemyslet. Snad se mu budou aspoň trošku líbit.

Aspoň já jsem ke kráse Studeného potoka nezůstal chladný! :-)

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Axina Axina | Pondělí v 23:41 | Reagovat

Svojí oddaností vůči jednomu člověku, která se občas ozývá z tvých článků, mi připomínáš pana Monka. (Můj oblíbený detektivní seriál kanadské TV "Můj přítel Monk".).
Jsi však na tom líp. Pan Monk se trápil vzpomínkami na milovanou ženu, o kterou tragicky přišel. Tvůj člověk žije. Pořád mu ještě můžeš říct všechno, co jsi zatím nestačil.
(Tento komentář je možné smazat.)

2 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | Úterý v 6:06 | Reagovat

Ta postava na druhé fotce vystupuje skoro jako zjevení...ale to jenom fantazie dokresluje hru světel a stínu a vody... ;-)

3 Čerf Čerf | E-mail | Web | Úterý v 6:19 | Reagovat

[1]: Pana Monka neznám, ale připouštím, že se mám o moc líp, už jen proto, že nemusím dělat výhradně to, co někdo napsal do scénáře. I když fatalisté by se nad touto výhodou nejspíš jen pousmáli :-).

[Smazaný komentář] Fantazie je naštěstí mocná čarodějka, s jejíž spoluprací se dá vždycky počítat.

4 VendyW VendyW | E-mail | Web | Úterý v 8:02 | Reagovat

Všechny tři vypadají nadmíru dobře! Pro mne, zahradnici samozřejmě ta růže. :-)

P.S. Nemáš odkaz na ten článek v Playboyi?Docela ráda bych si ho přečetla jak tam ty tvé citace použili.

5 Kitty Kitty | E-mail | Web | Úterý v 8:54 | Reagovat

S tou tajemnou (pro mě) osobou je to u tebe na blogu jako s paní Colombovou. Je i není, nebo o ní nepíšeš. Máš recht - zmocnila by se jí třeba média ;-)

6 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | Úterý v 9:46 | Reagovat

Ústřice jest nutno důkladně citrónem zakápnouti.

7 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | Úterý v 10:05 | Reagovat

[Smazaný komentář] S citrónem či bez něj, na ústřice jsem nikdy chuť nedostala. Asi na ně nemám "hubu", jak se u nás říkávalo.
Jinak fotky jsou velmi zajímavé. Takového rázu, že si před ně můžete stoupnout, koukat, vymýšlet si, představovat a to je určitě účel.
Mimochodem pana Monka jsem též obdivovala, ale trochu mi šel na nervy
svými fobiemi...

8 Ruža z Moravy Ruža z Moravy | E-mail | Web | Úterý v 10:05 | Reagovat

Mimochodem pana Monka jsem též obdivovala, ale trochu mi šel na nervy
svými fobiemi... :-)

9 chudobka1970 chudobka1970 | Web | Úterý v 16:53 | Reagovat

Máš pravdu, vidím něco jiného.
Na první fotce je letící vodní víla s. krásnými rozpuštěnými vlasy.
Na druhé vidím rúži, ale ruce ne.
No a třetí fotka je plná hlav maličkých krokodýlů.
Tvé fotky mě moc baví :-)

10 quick quick | Úterý v 17:23 | Reagovat

Namaloval malíř
ústřic plný talíř
než se k jídlu zhotovil
spořádal je krokodýl.

[9]: Maličké hlavy stačily včas zmizet.

11 quick quick | Úterý v 17:24 | Reagovat

Horské potůčky jsou fantazie, nejkrásnější večer a v noci, když přeskakují kameny přímo pod otevřeným  oknem jako ukolébavka, ale to se (mně) poštěstí málokdy.

12 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | Úterý v 17:55 | Reagovat

Ústřice jsem zatím ochutnala akorát vizuálně. :-)

13 Čerf Čerf | E-mail | Web | Úterý v 20:08 | Reagovat

[4]: Odkaz nemám, ale kdysi se mi podařilo celé číslo najít v pdf podobě. Měl jsem možnost se k podobě článku vyjádřit před vydáním a citace jsem trochu opravoval; když už jsou v textu zvýrazněné uvozovkami a doplněny mým jménem, mělo by jít o skutečně přesně a ne jen přibližně převzaté věty. Kdybych byl autorem článku já, asi bych si pro citaci vybral jiné kousky textu, ale to je odpovědnost publicisty, který článek psal, já to nechal plně na něm.

14 Čerf Čerf | E-mail | Web | Úterý v 20:15 | Reagovat

[5]: Paní Colombovou jsem sice nikdy na vlastní oči neviděl, ale jsem si úplně jistý, že v takovém srovnání by - jak je mi jako seriálová postava celkem sympatická - neměla žádnou šanci.

[6]: Zakápnutí se doporučuje, takže citrusy nikdy nejsou daleko.

[7]: Ano, vždycky jsem napnutý, co (a jestli vůbec něco) z fotky vyleze. Interpretace už je jen na fantazii :-).

15 Čerf Čerf | E-mail | Web | Úterý v 20:18 | Reagovat

[9]: Vodní víla budiž, ale ti krokodýlci... Snad budou mírumilovní! :-)

[10]: Ještěže v tom posledním verši píšeš "je" a nikoli "ho" :-).

16 Čerf Čerf | E-mail | Web | Úterý v 20:36 | Reagovat

[12]: Poslední ústřici jsem vyzunkl nedávno v Dobřichovicích u "ústřičného stánku" a byla to dobrota vizuální i chuťová :-).

17 Čerf Čerf | E-mail | Web | Úterý v 20:38 | Reagovat

[11]: Mám moc rád, když pod oknem zurčí horský potůček, to se to pak spí... Ale taky se mi to děje jenom výjimečně.

18 dinosaurss dinosaurss | Web | Středa v 4:58 | Reagovat

Ty snímky jsou naprosto dech beroucí..

19 VendyW VendyW | E-mail | Web | Středa v 8:18 | Reagovat

[13]: Tak hlavně, že tě uvedli jako autora. I když je to dost zajímvé že takové periodikum píše i o něčem jiném ;-)

20 Čerf Čerf | E-mail | Web | Včera v 8:05 | Reagovat

[18]: Zaražený dech je třeba co nejrychleji nahodit, to si pamatuju z fotbalu :-). Ale díky.

[19]: Dělal jsem si legraci, že by se v mém blogovém životopisu pěkně vyjímalo: "...jeho texty se objevily mimo jiné v časopisech Genealogické a heraldické listy a Playboy" :-)

21 Joina Joina | Web | Včera v 11:55 | Reagovat

V Jeseníku je nádherně, ale mě více fascinují Krkonoše nebo České Švýcarsko :)

22 Marie Veronika Marie Veronika | Web | Včera v 16:18 | Reagovat

Odpočinek bezhlavého rytíře je úžasně poetický název!
A co se ukřižovaného s růží týče, tak to je velmi pěkný výlet do křesťanské symboliky. Ještě tam propašovat  Jana a Marii Magdalénu a měli bychom ten výjev kompletní.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.