O burkinách a toleranci

3. srpna 2017 v 6:53 | Petr Vápeník |  Glosy, fejetónky, úvahy

Možná si příliš fandím, protože nikdo sám sebe nemůže vidět objektivníma očima, ale vždycky jsem se považoval za celkem tolerantního člověka. Když se v našich mediálních luzích a hájích rozproudila emotivní debata o tom, zda do našich českých bazénů patří zahalující plavky, tzv. burkiny (nebo burkini?) a zda po našich malých českých svobodomyslných chodnících smějí chodit zahalené ženy, přimělo mě to k zamyšlení, jak je to v souladu s touto mou domnělou tolerancí. Snad mi odpustíte, že jako neplavec přemýšlím i o bazénech, které sám téměř nenavštěvuji, ale myslím, že tato skutečnost je pro vytvoření názoru celkem nepodstatná, pokud je k dispozici aspoň špetka fantazie.

Vždycky mi bylo úplně jedno, co si kdo obléká a jak vypadá. Proč by mě mělo pobuřovat, když si na sebe někdo vezme to, co se mi nelíbí nebo co považuji za podivné? Ať se každý obléká tak, jak jemu to vyhovuje a podle pravidel, která ctí. Kdo jsem já, abych někomu říkal, jak to má být správně? Nejsem ani uznávaným arbitrem obecného vkusu ani příslušníkem většinou hloupě namyšlených oddílů bulvární módní policie. Samozřejmě, lidé na mne svým oblečením a obecně vzezřením nějak působí, někdo fantasticky, jiný libě, někdo méně libě a někdo prostě nelibě. Ale hranice mého osobního vkusu by neměly být měřítkem toho, co se smí a co nesmí.

Když je někdo přesvědčený, že je pro něj to nejlepší zahalit si své tělo od hlavy až k patě a vyrazit tak do ulic, do obchodu či na koupaliště, beru to jako jeho věc. Může mi to v našich podmínkách připadat stále ještě netradiční a podivné, ale nebudu mu dávat nevyžádané rady, jak by to bylo "lepší", stejně jako ho nechci zachraňovat proti jeho vůli před domnělým příkořím. Proč by právě můj názor měl mít větší váhu, proč by měl být "správnější"? Jsou snad moje oči lepší než jeho? Či snad mám lepší "kvocient vkusu"? Má být způsob oblékání úředně kontrolován a cenzurován? Proč? Nechť si jednotlivé firmy a instituce stanoví svůj dresscode, pokud to považují za nutné, to je čistě jejich věc, ale mimo to nevidím žádný důvod k vytváření dalších závazných pravidel.

Proč bych měl někomu zazlívat, že nosí v zimě norkový kožich? Sám tak nečiním, protože to nepovažuji za správné a myslím si, že máme dostatek kvalitních náhrad se stejnou, ne-li lepší funkčností. Ale proč bych měl někoho nutit, aby svůj kožich svlékl? Co by mě k tomu mohlo opravňovat? Falešný pocit, že jsem "čistší" nebo dokonce "na vyšším stupni vývoje" jen proto, že kožichy nenosím? Nechť si tyhle věci každý pěkně vyříká se svým svědomím, se svým Bohem, má přece stejně jako já svou svobodu jednání a svou odpovědnost.

Mám se na někoho dívat skrz prsty kvůli jeho účesu? Kvůli tetování, nejrůznějším druhům piercingu, kvůli ponožkám v sandálech, kvůli velkému kovovému kruhu v nose, který by mi sice ladil víc k jinému živočišnému druhu, ale to je opět jen otázka vlastního vkusu a vlastních myšlenkových asociací. Nechť se každý prošpikuje skrznaskrz, čím chce, když mu to dělá radost, nechť se potetuje od hlavy až k patě, když je přesvědčený, že ho to udělá krásnějším, je to jeho kůže, jeho maso, jeho vnitřnosti. Mohu to sám považovat za hloupost, ale zakazuje snad nějaký zákon lidem, aby se chovali hloupě? Kdyby tomu tak bylo, nejspíš bychom byli všichni recidivisty (já tedy určitě!) a věznice by musely praskat ve švech.

Když se chce někdo koupat zahalený, ať se tak koupe. Mně osobně to sice připadá nepraktické, ale když to nikoho dalšího neohrožuje ani neomezuje, a když mi nikdo nevnucuje, že se tak povinně musím koupat i já, nemám důvod být proti tomu. Samozřejmě, příznivci i odpůrci si zpětně vydestilují spoustu "racionálních" argumentů pro i proti (od regulérních hygienických otázek až po trochu úsměvnější "vyšší nasákavost" a tedy více vycamrané drahé vody), aby si potvrdili, že právě jejich pravda je úctyhodnější a pravdivější, než pravda toho druhého, ale to, myslím, nic nemění na čistě emocionální podstatě sporu, jehož jedna strana říká "já to chci a potřebuji právě takhle" a druhá namítá "rozčiluje mne se na to koukat".

Nu, kdybych tedy někdy v dohledné době zavítal na nějaké koupaliště, jako že je to jen málo pravděpodobné, rozhodně mě nerozčilí, když uvidím někoho koupat se v burkinách. Na oplátku očekávám, že i on se nějak vyrovná s mým modelem plavek, který zdaleka tolik nezahaluje, i když by to, přiznejme si otevřeně, nejspíš nebylo na škodu :-).

Pozn.: Na mém blogu najdete kromě - věřím, že většinou humorně laděných - úvah a fejetonů i cestopisné reportáže z Japonska, Řecka a dalších míst, jsou tu i povídky, básně, hrátky s češtinou, haiku, povídání o knížkách, filmech či pražských zákoutích, v neděli pak pro změnu vycházejí pravidelné Nedělní miniglosy, v nichž se vracíme k vybraným událostem týdne. Ostatně, možná právě ta různorodost způsobila, že mě hlasy zdejších čtenářů dostaly až do finále prestižní soutěže Bloger roku 2016, za což všem návštěvníkům a podporovatelům patří můj velký dík. V klidu se tu porozhlédněte a věřím, že najdete něco, co potěší vás i případné další vaše známé, kterým byste můj blog mohli doporučit. Tak se nestyďte a dejte jim vědět! :-)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 VendyW VendyW | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 8:25 | Reagovat

Jediné co mi na tom všem vadí je jiná věc. Určité vysoké procento nepřizpůsobivosti těchto zemí tomu, že když tam přijede někdo ze západních "nevěřících" zemí musí se okamžitě přizpůsobit jejich zvykům.Bez výjimky. Ovšem oni, když je tomu naopak, už ne. A stěžují si. Na psy, na kočky, na to že ženy chodí odhalené, že se nabízí v restauracích vepřové atd. Ať si chodí třeba svázaní do kozelce, když to budou umět, ale ať se také chovají jako hosté, čímž také jsou a ne že budou mít neustálé výhrady jako by tu byli doma.

2 Axina Axina | Web | 3. srpna 2017 v 9:13 | Reagovat

Nebudu problém tolerance rozbírat obecně. Osobně nepovažuji bezbřehou toleranci za správnou.
Mám ale nápad ohledně bazénuchtivých muslimek - půjčovnu plavek! Představila bych si klasické jednodílné černé (to jim bude určitě vyhovovat) plavky z běžného nenasákavého materiálu. Chceš do bazénu a máš jen burkiny? Nevadí, půjčíme ti běžné plavky. Byly by k dispozici v nejrůznějších velikostech za cenu pokrývající výdaje na hygienickou údržbu plavek a na mzdu osoby, která by plavky proti záloze půjčovala. No, možná za cenu zaokrouhlenou na celé 50Kč nahoru :-)

3 Kitty Kitty | Web | 3. srpna 2017 v 11:44 | Reagovat

Když tak sebestředně uvažuju, zamyslím se nad sebou a nějaké tmavé zeštíhlující burkini bych si do přehrady střihla. Moje tělesné patvary by v nich zmizely jakoby nic. A byla bych in! Jen abych od místních nebo dočastně místních nedostala nějakou na budku! Úvaha je to planá - na opravdu nedalekou přehradu se prakticky ani fakticky nedostanu, takže se klasicky koupu v potu doma u obírání květů slézů a dalších prací, které je nutno dělat "ve dne" a ne v noci, kdy není úpal tak zdrcující. Nejlíp je mi v noci - vyjdeme si s psicí do terénu a potom ve vlahé noci usednu na lavičku ve dvoře a koukám, kde co letí. A to doslova!
Zdravím zdravě uvažujícího autora ;-)

4 Jarka Jarka | Web | 3. srpna 2017 v 13:58 | Reagovat

Otázka je, co ty ženy v burkinách z koupání mají. Bronz a vitamín D nenachytají a když si ten hábit namočí a následně vylezou z vody, musí být dlouhé minuty jak hastrmani. Než takové koupání, tak si vlezu doma do sprchy a mám klid. Jiná je, když k vodě doprovází třeba své děti a musí se nějak popasovat s nastalou situací.

5 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 19:23 | Reagovat

[2]: Tak to je zajímavý nápad. :D
Osobně bych se ale bála infekce, protože umělý materiál, u plavek obvyklý, nesnese vysokou teplotu praní.

6 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 19:25 | Reagovat

To, že se díky nasákavosti materiálu vycamrá moc vody, by mě tedy nenapadlo. Takže příplatek! :D

7 Čerf Čerf | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 20:19 | Reagovat

[1]: Však ano, ať si stěžují. To, co je tu běžné a tradiční tady prostě máme a trváme na tom, každému se to může nelíbit a může si stěžovat, což je tak vše, co s tím nadělá. Ne proto, že "vy nám to tak děláte taky!", ale proto, že to podle mne patří k normálnímu sebevědomému chování normálních lidí. Já mám spíš problém s různými českými vyčůránky (měl bych brát vyčůranost taky jako zdejší zvyk, kterému by se host měl přizpůsobit?), kteří místo aby se usmáli a srozumitelně a pevně prohlásili, že takto to tady prostě máme, jsou to pravidla, která platí pro nás, a není tedy žádný důvod, aby neplatily pro ostatní, takže je rozhodně nebudeme kvůli podobné návštěvě měnit, vymýšlejí často různé triky, aby se "host nažral a koza tradic aspoň napohled zůstala celá". Popravdě, určitě nebudu každého lustrovat, odkud je, abych věděl, jestli mu mám dát svým jednáním nějak sežrat, jak se u nich doma chovají k Evropanům. To je něco, co nemůžu prakticky nijak ovlivnit, a navíc tu nejsem od toho, abych bděl nad celkovou rovnováhou vesmírné spravedlností, to má (nebo by aspoň mít měl) v referátu někdo docela jiný.

8 Čerf Čerf | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 20:26 | Reagovat

[2]: Ani já nejsem pro toleranci bezbřehou; svou míru tolerance (ano, uznávám, ve srovnání s některými jinými možná poměrně velkou) určuji podle osvědčeného pravidla "co sám nerad, nečiň jinému" :-) Jinak myslím, že tvůj nápad se neuchytí. Jednak si tato služba při počtu burkin na českých koupalištích na sebe nejspíš nevydělá ani v nacpaném Podolí, ale hlavně to neřeší meritum věci (kdyby to takhle fungovalo, jistě by si "burkinistky" pořídily vlastní tebou vykreslený model :-)).

9 Čerf Čerf | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 20:29 | Reagovat

[3]: Mužský model by byl jistě pozoruhodný z pohledu aktuálních módních trendů i z pohledu pravidel víry :-). Ale zajímavý by byl možná z toho důvodu, že by se jedním kouskem podařilo urazit zároveň obě strany.

10 Čerf Čerf | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 20:34 | Reagovat

[4]: Ani já to nevím a nerozumím tomu. Než si tím marně lámat hlavu, raději to ponechám na nich :-).

[6]: Ano, příplatek je striktně logický a dokonce nikoho nediskrimuje podle národnosti, rasy nebo přesvědčení. Pouhý příplatek na vycamranou vodu. Mohlo by se to nazývat třeba "camračné" :-)) Ovšem obávám se, aby se tenhle přístup nevymknul z otěží a u východu mi nenapálili příplatek i za vodu vychlemtanou :-).

11 Jan Turon Jan Turon | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 21:10 | Reagovat

Oni jsou často nuceni "skousnout" z jejich hlediska (třeba i nechtěné)nevhodné chování turistů ve svých zemích třeba v Egyptě apod. Možná to přispívá k přestavbě Západu jako *Sodomy" u některých z nich....ale to je trochu jiný problém

12 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 3. srpna 2017 v 21:42 | Reagovat

[6]:
A nudisté budou mít slevu.

13 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 21:44 | Reagovat

[12]: Tak to se nahota rozmůže. :D

14 Čerf Čerf | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 22:32 | Reagovat

[11]: Každý si zjevně představuje Sodomu trochu jinak. Já třeba jako nestora české bigbítové scény :-).

[12]: Jak víš, na slevy moc nejsem.

[13]: Jen aby někteří omylem nechodili místo do bazénu na slevy vedle v supermarketu :-).

15 Asterius Asterius | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 23:16 | Reagovat

[1]: To víš, jejich víra jim říká, že jim patří celý svět. Proto oni nejsou hosté nikde.

16 Asterius Asterius | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 23:19 | Reagovat

Myslim, že každýho člověka naštve, když je svědkem zcela iracionálního chování. Proto tolik emocí a nelibosti. Mám pro to pochopení. Iracionální chování mě taky vytáčí.

17 Axina Axina | Web | 3. srpna 2017 v 23:32 | Reagovat

[10]: Off topic: Byla jsem před pár dny na večeři s bývalým šéfem. Ing. 70+. Došla řeč i na blogování. Snažila jsem se mu poctivě vysvětlit, proč to "děláme". Přišlo mu to nepochopitelné a lehce zavrženíhodné. Lituji, že mi v té době ještě nemohly posloužit argumenty "camračné" a "chlemtovné"... :-D

18 Mniška Mniška | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 23:33 | Reagovat

Osobně velmi sympatizuji s Tvým pohledem na toleranci v oblékání :) Je fakt, že se občas za někým ohlédnu a v duchu se podivím, nebo se prostě na někoho zadívám a přemítám o tom, jaký má slečna důvod vzít si kulicha, ponožky do bot a svetr na Václavské náměstí ve třicítce. Ale to je čistě moje zvědavost a já si ráda vytvářím různé teorie o tom, proč lidi dělají různé věci. Jinak v poslední době až nebývale často prohlašuji to otřepané: de gustibus non est disputandum. Aspoň je svět barevnější a pestřejší a máme důvod o něčem pořád uvažovat a divit se tomu :)
Ale jinak mám pocit, že tolerance v nošení burkin a zahalování se netkví vůbec v tom, jestli se to někomu esteticky líbí, nebo ne. Vzhledem k tomu, co všechno se na nás valí z médií, tak pohled na zahalenou ženu vyvolává zlost a netoleranci nikoli proto, že to není vkus diváka, ale protože je to pro něj symbol, který má spojený s něčím konkrétním, v tomto případě s islámem. A to už je v naší společnosti negativní slovo samo o sobě a v tom podle mě spočívá ona (ne)tolerance, když se teda zaměříme čistě na burkini a zahalené ženy. Čímž ale nechci zapřít to, že je spoustu lidí, kteří bez uzardění a naprosto běžně kritizují vkus jiných lidí. Měla jsem takovou kolegyni ve škole a dodneška mám v hlavě zafixovanou jednu scénu. Prošla kolem nás plnoštíhlá studentka s tričkem, které odhalovalo její břicho. Zmíněná kolegyně byla vzteky bez sebe a začala nahlas prohlašovat, že ta nestyda nemá žádnou soudnost. Zajímavé bylo, že si troufla to rozkřikovat až potom, co se slečna se zajímavým tričkem zdejchla a zmizela z dohledu :) Tomu se říká odvaha!

19 Čerf Čerf | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 23:34 | Reagovat

[16]: Jsou různé typy iracionality. Některé vytáčejí, jiné dávají světu dosud netušené barvy.

20 Čerf Čerf | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 23:42 | Reagovat

[17]: Nevím, nevím, jestli by to pomohlo. Ale co: Když nepochopitelné, tak pořádně! :-)

21 Čerf Čerf | E-mail | Web | 3. srpna 2017 v 23:54 | Reagovat

[18]: Ano, je to brané jako symbol, vedle kterého věcná složka ustupuje do pozadí. Je to pochopitelné, ale někdy zbytečně komplikující. Kdyby se podařilo - jako v matematice - symboly "vykrátit", ukázalo by se často, že obsah je celkem obyčejný, nezajímavý a vůbec ne zasluhující "emoce na pochodu". Ano, dost lidí kritizuje vkus ostatních; nejspíš mají o míře svého vkusu trochu nadnesené představy. Ale znáš to, jsme jen slabí lidé a pokušení je někdy opravdu veliké :-).

22 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 4. srpna 2017 v 8:43 | Reagovat

Zajímavý pohled na tuto problematiku by byl prizmatem vodníka (hastrmana, wassrmana) - Plavci/kyně v burkinách jdou lépe utopit, myslím. Otázkou je, zda se dušičky uchovávají v hrničcích oděné či neoděné.

23 Čerf Čerf | E-mail | Web | 4. srpna 2017 v 9:10 | Reagovat

[22]: Zahalenost duše v hrníčku není až tak důležitá. Hlavní je striktní rozdělení na pánské a dámské hrníčky.

24 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | Web | 4. srpna 2017 v 12:49 | Reagovat

[1]: Proč jako by?:) Řada z nich tu doma prostě je.

25 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 4. srpna 2017 v 14:34 | Reagovat

[24]:
čili: Ubi bene, ibi patria?

26 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 4. srpna 2017 v 14:36 | Reagovat

[23]: ...a třetí pohlaví :-|

27 Marie Veronika Marie Veronika | Web | 4. srpna 2017 v 15:17 | Reagovat

To, že ses napsal článek o takhle horkém tématu s tak jasně formulovaným názorem, si zasluhuje obdiv. Díky za to.
Myslím, že ohledně tohohle tématu jsou dnes nesmírně aktuální teze brilantního sociologa minulého století Roberta Mertona. (Od něj mimo jiné pochází pojem sebenaplňující se proroctví.) Psal o tom, že když nemáme rádi nějakou skupinu, tak cokoli, co dělá, je špatně - byť bychom to u "našich" vnímali jako ctnost. Nestudují imigranti na našich vysokých školách? Koukněte se na ně, na blbce, nejsou schopní ani studovat, kriminálníci. Studují na našich vysokých školách? Hleďte je, mizery, berou místa na školách i lukrativní zaměstnání našim lidem! Mají ve zvyku šetřit? Držgrešle a lakomci to jsou! Nemají ve zvyku šetřit? Rozhazovační neschopové! A takhle je to se vším. Muslimové jsou teď v očích mnohých prostě ti špatní. A co je na tom nejděsivější - nemohou to změnit. Ať udělají cokoli.

28 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 4. srpna 2017 v 16:23 | Reagovat

Plně souhlasím s prvním komentářem. Jen mi přijde nespravedlivé, že když  na některých koupalištích nesmí být jako plavky dlouhé šortky, proč by tam mohly být burkini...

29 Čerf Čerf | E-mail | Web | 4. srpna 2017 v 16:25 | Reagovat

[27]: Občas si vzpomenu na jednu myšlenku, kterou jsem kdysi kdesi četl: "To, že se většina nacistických pohlavárů každé ráno myla, by nemělo způsobit, abychom se sami mýt přestali."  :-) On je podobný přístup omezující třeba i v politice, kdy spousta lidí odvozuje svůj pohled na skutečnost ne podle samotných událostí, ale podle toho, co si o těchto událostech myslí jejich názoroví milci nebo naopak vyhranění nepřítelé. Je to velmi praktické (taky to samozřejmě používám v oblastech, kterým vůbec nerozumím) ale dá se to brát i jako projev lenosti přemýšlet a domýšlet si, co události znamenají, komu prospívají, komu ubližují a kam nejspíš povedou. Jednodušší je říct si: Mizera Kalousek je pro, tak já ani nemusím přemýšlet a už je mi jasné, že musím být proti. Potíž je, že skoro u všeho je nějaký "mizera" pro (protože mizerové jsou přece všichni, že?), takže to pak v důsledku vede k tomu, že někteří lidé, vyznávající tuto metodu, logicky musí být proti všemu a vždy.

30 Čerf Čerf | E-mail | Web | 4. srpna 2017 v 16:26 | Reagovat

[28]: Já to vidím pozitivně jako dobrou příležitost pro dlouhé šortky :-).

31 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 4. srpna 2017 v 16:49 | Reagovat

[30]:
"Dlouhé šortky" je skvělý oxymóron!

32 Čerf Čerf | E-mail | Web | 4. srpna 2017 v 17:00 | Reagovat

Obě sousloví to dotáhla daleko: Dlouhé šortky na oxymóron a krátké šortky na pleonasmus :-).

33 dinosaurss dinosaurss | Web | 4. srpna 2017 v 21:19 | Reagovat

Povedený článek, takové hloubkové zamyšlení.. Rozhodně souhlasím, ať se každý obléká tak, jak jemu to vyhovuje. Jediné, co mě vadí je to, že když někdo jede tam k nim do jejich zemí, ženu by tam doslova ukamenovali, kdyby se tam procházela po pláži v plavkách. V jejich zemích se tyto návyky ostatních netolerují, člověk se tam musí přizpůsobit nebo bude mít problém, tak proč se oni nechtějí přizpůsobit Evropě, když se do ní tak hrnou.. :-?

34 Čerf Čerf | E-mail | Web | 5. srpna 2017 v 6:51 | Reagovat

[33]: Má ale Evropa sama jasno, čemu vlastně chce, aby se všichni její noví obyvatelé přizpůsobili? A říká to jasně a nahlas?

35 Kutil Kutil | E-mail | Web | 5. srpna 2017 v 19:03 | Reagovat

Jsem téhož názoru, pane. A myslím, že to dobře vystihla i Marie Veronika (27): muslim - terorista, černoch - lenoch, podnikatel - zloděj, politik - lhář, etc., to jsou takové zkratky, které máme strašně rádi, protože nám usnadňují život...

36 Axina Axina | Web | 5. srpna 2017 v 19:53 | Reagovat

[35]: Jestli ono to nebude tím, že
- ne každý muslim je terorista, ale téměř každý terorista je muslim
Atd. Ostatní věty si laskavý čtenář dle uvedeného vzoru vytvoří sám.

37 Čerf Čerf | E-mail | Web | 5. srpna 2017 v 21:27 | Reagovat

[35]: Zkratky a nálepky vládnou světu; jsou zhmotněním pochopitelné lidské touhy mít věci pokud možno přehledné a jednoduché, i když jsou ve skutečnosti pekelně komplikované. Docela by mě zajímalo, jakou nálepku mají mezi "normálními a slušnými lidmi" takové kreatury, jako jsou blogeři :-).

[36]: Ostatní věty převedené podle uvedeného vzoru vypadají podezřele. Například větu: "Každý lenoch je černoch" dokážu na svém vlastním příkladu vyvrátit sporem :-).

38 Axina Axina | Web | 5. srpna 2017 v 21:49 | Reagovat

[37]: Ó, nikoliv :-) Věta podle uvedeného vzoru na téma černoch-lenoch vypadá takto:
"Ne každý černoch je lenoch, ale téměř každý lenoch je černoch."
Do toho se vejde i bílý lenoch.

39 Čerf Čerf | E-mail | Web | 5. srpna 2017 v 22:39 | Reagovat

[38]: Nu, máš pravdu, vejdu se. Ale je tam díky nám, bílým lenochům, dost těsno :-).

40 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 6. srpna 2017 v 9:56 | Reagovat

[38]:
Ne každý fotbalista, který hraje na černo je černoch, ale téměř každý černoch je fotbalista.

41 Axina Axina | Web | 6. srpna 2017 v 10:44 | Reagovat

[40]: Ne každý, kdo má smysl pro humor, je bloger, ale téměř každý bloger má smysl pro humor :-)

42 Čerf Čerf | E-mail | Web | 6. srpna 2017 v 10:57 | Reagovat

[41]:[40]: Tady je vidět, že skoro každé - i polobulvární - téma se dá kreativně uchopit a přetvořit v praktické cvičení z aplikované logiky :-).

43 Miloš Miloš | Web | 6. srpna 2017 v 18:49 | Reagovat

Jestliže např. do mešity je možné vstoupit jen bos, myslím, že provozovatelé koupališť mají právo požadovat, aby do bazénu se vstupovalo v plavkách, našinci by určitě také netolerovali, aby do bazénu vlezl třeba v džínách.

44 Čerf Čerf | E-mail | Web | 7. srpna 2017 v 0:47 | Reagovat

[43]: No, myslím, že mezi burkinami, které jsou určeny právě k plavání, a džínami je dost podstatný rozdíl (ostatně od té doby, co jsem publikoval tento článek, mi internet pořád nabízí nejnovější "celotělové" plavecké modely, tak v tom začínám být expert :-)). A samozřejmě, že provozovatelé koupališť mají právo si upravit pravidla pro vstup. Jen mi v tomto konkrétním případě pořád není jasný ten důvod. To, že kdesi v Arábii nemůžeme vstoupit do mešity jinak než bosí, mi jako moc dobrý důvod nepřipadne.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama